Zgodnie z wykazem nadesłanym przez Ministerstwo Finansów do 13 lipca 2006 r. następujące jednostki samorządu terytorialnego województwa lubelskiego nie dopełniły obowiązku wynikającego z § 4 pkt 6 lit. a oraz § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1462), czyli nie przekazały do Ministerstwa Finansów w wersji papierowej sprawozdania Rb-WS – roczne sprawozdanie o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych:
LP. |
WOJ. |
POW. |
GM. |
RODZ. |
NAZWA |
307 |
06 |
01 |
01 |
1 |
MIĘDZYRZEC PODLASKI |
311 |
06 |
01 |
05 |
2 |
JANÓW PODLASKI |
318 |
06 |
01 |
12 |
2 |
ROKITNO |
319 |
06 |
01 |
13 |
2 |
ROSSOSZ |
321 |
06 |
01 |
15 |
2 |
SOSNÓWKA |
323 |
06 |
01 |
17 |
2 |
TUCZNA |
327 |
06 |
02 |
02 |
2 |
ALEKSANDRÓW |
332 |
06 |
02 |
07 |
3 |
JÓZEFÓW |
333 |
06 |
02 |
08 |
2 |
KSIĘŻPOL |
335 |
06 |
02 |
10 |
2 |
OBSZA |
339 |
06 |
02 |
14 |
2 |
TUROBIN |
340 |
06 |
03 |
01 |
1 |
REJOWIEC FABRYCZNY |
343 |
06 |
03 |
04 |
2 |
DOROHUSK |
345 |
06 |
03 |
06 |
2 |
KAMIEŃ |
347 |
06 |
03 |
08 |
2 |
REJOWIEC FABRYCZNY |
348 |
06 |
03 |
09 |
2 |
RUDA-HUTA |
354 |
06 |
04 |
01 |
1 |
HRUBIESZÓW |
355 |
06 |
04 |
02 |
2 |
DOŁHOBYCZÓW |
357 |
06 |
04 |
04 |
2 |
HRUBIESZÓW |
360 |
06 |
04 |
07 |
2 |
UCHANIE |
362 |
06 |
05 |
01 |
2 |
BATORZ |
363 |
06 |
05 |
02 |
2 |
CHRZANÓW |
364 |
06 |
05 |
03 |
2 |
DZWOLA |
367 |
06 |
05 |
06 |
2 |
MODLIBORZYCE |
376 |
06 |
06 |
08 |
2 |
REJOWIEC-OSADA |
383 |
06 |
07 |
04 |
2 |
GOŚCIERADÓW |
388 |
06 |
07 |
09 |
2 |
WILKOŁAZ |
391 |
06 |
08 |
02 |
2 |
ABRAMÓW |
394 |
06 |
08 |
05 |
2 |
KAMIONKA |
398 |
06 |
08 |
09 |
2 |
NIEDŹWIADA |
406 |
06 |
09 |
04 |
2 |
GARBÓW |
407 |
06 |
09 |
05 |
2 |
GŁUSK |
408 |
06 |
09 |
06 |
2 |
JABŁONNA |
411 |
06 |
09 |
09 |
2 |
KRZCZONÓW |
416 |
06 |
09 |
14 |
2 |
WÓLKA |
418 |
06 |
09 |
16 |
2 |
ZAKRZEW |
427 |
06 |
11 |
03 |
2 |
ADAMÓW |
428 |
06 |
11 |
04 |
2 |
KRZYWDA |
LP. |
WOJ. |
POW. |
GM. |
RODZ. |
NAZWA |
432 |
06 |
11 |
08 |
2 |
STOCZEK ŁUKOWSKI |
433 |
06 |
11 |
09 |
2 |
TRZEBIESZÓW |
434 |
06 |
11 |
10 |
2 |
WOJCIESZKÓW |
435 |
06 |
11 |
11 |
2 |
WOLA MYSŁOWSKA |
436 |
06 |
12 |
01 |
2 |
CHODEL |
439 |
06 |
12 |
04 |
2 |
ŁAZISKA |
443 |
06 |
13 |
01 |
2 |
DĘBOWA KŁODA |
445 |
06 |
13 |
03 |
2 |
MILANÓW |
447 |
06 |
13 |
05 |
2 |
PODEDWÓRZE |
451 |
06 |
14 |
02 |
2 |
BARANÓW |
452 |
06 |
14 |
03 |
2 |
JANOWIEC |
462 |
06 |
15 |
02 |
2 |
BORKI |
463 |
06 |
15 |
03 |
2 |
CZEMIERNIKI |
465 |
06 |
15 |
05 |
2 |
KOMARÓWKA PODLASKA |
467 |
06 |
15 |
07 |
2 |
ULAN-MAJORAT |
472 |
06 |
16 |
04 |
3 |
RYKI |
481 |
06 |
18 |
02 |
2 |
BEŁŻEC |
482 |
06 |
18 |
03 |
2 |
JARCZÓW |
483 |
06 |
18 |
04 |
2 |
KRYNICE |
484 |
06 |
18 |
05 |
2 |
LUBYCZA KRÓLEWSKA |
485 |
06 |
18 |
06 |
2 |
ŁASZCZÓW |
486 |
06 |
18 |
07 |
2 |
RACHANIE |
487 |
06 |
18 |
08 |
2 |
SUSIEC |
489 |
06 |
18 |
10 |
2 |
TELATYN |
491 |
06 |
18 |
12 |
3 |
TYSZOWCE |
494 |
06 |
19 |
02 |
2 |
HANNA |
495 |
06 |
19 |
03 |
2 |
HAŃSK |
499 |
06 |
19 |
07 |
2 |
WOLA UHRUSKA |
500 |
06 |
20 |
04 |
3 |
KRASNOBRÓD |
501 |
06 |
20 |
06 |
2 |
MIĄCZYN |
502 |
06 |
20 |
07 |
2 |
NIELISZ |
503 |
06 |
20 |
08 |
2 |
RADECZNICA |
504 |
06 |
20 |
09 |
2 |
SITNO |
505 |
06 |
20 |
11 |
2 |
STARY ZAMOŚĆ |
9 |
06 |
62 |
|
|
CHEŁM |
10 |
06 |
63 |
|
|
LUBLIN |
49 |
06 |
04 |
|
|
POWIAT HRUBIESZOWSKI |
56 |
06 |
11 |
|
|
POWIAT ŁUKOWSKI |
58 |
06 |
13 |
|
|
POWIAT PARCZEWSKI |
60 |
06 |
15 |
|
|
POWIAT RADZYŃSKI |
W myśl dyspozycji § 12 Załącznika Nr 33 do rozporządzenia, sprawozdania Rb-WS winny być przekazane do Ministerstwa Finansów do 30 kwietnia po zakończeniu roku budżetowego. Po raz pierwszy sprawozdania te winny być sporządzone za rok 2005 i winny obejmować wydatki poniesione od 1 stycznia 2005 r.
Ponadto następujące jednostki przekazały sprawozdania negatywne lub informację o braku poniesionych wydatków strukturalnych:
LP. |
WOJ. |
POW. |
GM. |
RODZ. |
NAZWA |
313 |
06 |
01 |
07 |
2 |
KONSTANTYNÓW |
315 |
06 |
01 |
09 |
2 |
ŁOMAZY |
338 |
06 |
02 |
13 |
2 |
TERESZPOL |
349 |
06 |
03 |
10 |
2 |
SAWIN |
368 |
06 |
05 |
07 |
2 |
POTOK WIELKI |
372 |
06 |
06 |
04 |
2 |
IZBICA |
423 |
06 |
10 |
05 |
2 |
PUCHACZÓW |
426 |
06 |
11 |
02 |
1 |
STOCZEK ŁUKOWSKI |
430 |
06 |
11 |
06 |
2 |
SEROKOMLA |
455 |
06 |
14 |
06 |
2 |
KURÓW |
474 |
06 |
16 |
06 |
2 |
UŁĘŻ |
492 |
06 |
18 |
13 |
2 |
ULHÓWEK |
500 |
06 |
19 |
08 |
2 |
WYRYKI |
501 |
06 |
20 |
10 |
2 |
SKIERBIESZÓW |
Następujące jednostki samorządu terytorialnego wypełniły sprawozdania w sposób budzący wątpliwości – wykazały wydatki strukturalne w kwocie równej kwotom uzyskanym na dofinansowanie wydatków współfinansowanych z bezzwrotnych środków zagranicznych (wykazały jedynie kwoty oznaczone czwartą cyfrą „9” dodawaną do paragrafów klasyfikacji budżetowej):
LP. |
WOJ. |
POW. |
GM. |
RODZ. |
NAZWA |
320 |
06 |
01 |
14 |
2 |
SŁAWATYCZE |
331 |
06 |
02 |
06 |
2 |
GORAJ |
350 |
06 |
03 |
11 |
2 |
SIEDLISZCZE |
356 |
06 |
04 |
03 |
2 |
HORODŁO |
365 |
06 |
05 |
04 |
2 |
GODZISZÓW |
374 |
06 |
06 |
06 |
2 |
KRAŚNICZYN |
375 |
06 |
06 |
07 |
2 |
ŁOPIENNIK GÓRNY |
377 |
06 |
06 |
09 |
2 |
RUDNIK |
385 |
06 |
07 |
06 |
2 |
SZASTARKA |
386 |
06 |
07 |
07 |
2 |
TRZYDNIK DUŻY |
395 |
06 |
08 |
06 |
3 |
KOCK |
402 |
06 |
08 |
13 |
2 |
UŚCIMÓW |
414 |
06 |
09 |
12 |
2 |
STRZYŻEWICE |
425 |
06 |
11 |
01 |
1 |
ŁUKÓW |
429 |
06 |
11 |
05 |
2 |
ŁUKÓW |
431 |
06 |
11 |
07 |
2 |
STANIN |
449 |
06 |
13 |
07 |
2 |
SOSNOWICA |
460 |
06 |
14 |
11 |
2 |
ŻYRZYN |
464 |
06 |
15 |
04 |
2 |
KĄKOLEWNICA WSCHODNIA |
LP. |
WOJ. |
POW. |
GM. |
RODZ. |
NAZWA |
466 |
06 |
15 |
06 |
2 |
RADZYŃ PODLASKI |
469 |
06 |
16 |
01 |
1 |
DĘBLIN |
477 |
06 |
17 |
03 |
3 |
PIASKI |
478 |
06 |
17 |
04 |
2 |
RYBCZEWICE |
496 |
06 |
19 |
04 |
2 |
STARY BRUS |
498 |
06 |
19 |
06 |
2 |
WŁODAWA |
499 |
06 |
20 |
02 |
2 |
GRABOWIEC |
63 |
06 |
18 |
|
|
POWIAT TOMASZOWSKI |
Ponadto gminy: Fajsławice, Siemień oraz powiat krasnystawski nie przekazały sprawozdania Rb-WS w formie elektronicznej.
Przypominam, że zgodnie z dyspozycjami zał. 33. do rozporządzenia, wydatkami strukturalnymi, które winny być wykazane w sprawozdaniu Rb-WS, są wszystkie wydatki mieszczące się w kategoriach i podkategoriach wykazanych w rozporządzeniu Ministra Finansów z 21 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 285, poz. 2851), po wyłączeniu środków, które w klasyfikacji budżetowej zostały oznaczone dodaną do paragrafu wydatków czwartą cyfrą „1”, „3”, „5”, „7” i „8”.
W sprawozdaniu winny więc być wykazane wszystkie krajowe wydatki, które mieszczą się w kategoriach i podkategoriach klasyfikacji wydatków strukturalnych, a zgodnie z klasyfikacjią budżetową zostały oznaczone dodaną do paragrafu wydatków cyfrą „0”, „2”, „4”, „6” i „9”. Obowiązkiem sporządzenia sprawozdania Rb-WS objęte są wszystkie jst – również jednostki nie realizujące zadań unijnych – ponoszące wydatki zaznaczone wyłącznie czwartą cyfrą „0”.
O sposobie sporządzenia sprawozdania Rb-WS przypomniało Ministerstwo Finansów w piśmie RR 2-0611-11/AP/06/520, zamieszczonym na stronie internetowej RIO w Lublinie w działalności informacyjnej – sprawozdawczość.
Sprawozdania te powinny mieć charakter sprawozdań skonsolidowanych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, funduszy celowych, instytucji kultury, zakładów opieki zdrowotnej, itp. (§ 4 pkt 6).
Zapewne nie ma jst, w których żadne ze zrealizowanych wydatków nie mieszczą się w kategoriach i podkategoriach wydatków strukturalnych. Wątpliwości budzą również sprawozdania, w których wykazana kwota wydatków strukturalnych równa jest kwotom wydatków wykazanych w sprawozdaniu Rb-28S z dodawaną do paragrafów wydatków czwartą cyfrą „2”, „4”, „6” i „9”. Taka zbieżność wielkości sugeruje, że w sprawozdaniu Rb-WS uwzględniono jedynie dofinansowanie zadań współfinansowanych z bezzwrotnych środków zagranicznych, a pominięto wydatki na zadania mieszczące się w pojęciu wydatków strukturalnych finansowane w całości ze środków krajowych.
Uprzejmie proszę o pilne przekazanie brakujących sprawozdań do Ministerstwa Finansów oraz skorygowanie błędnie sporządzonych sprawozdań; winny one być przesłane w formie dokumentu oraz w formie elektronicznej.
Sprawozdania te będą poddane szczególnie wnikliwej kontroli w trakcie kontroli kompleksowych RIO.